Program zajęć Chess For Kids dla placówek przedszkolnych i szkolnych został opracowany bazując na wieloletniej pracy z dziećmi, doświadczeniu oraz podejściu merytoryczno – dydaktycznym. To niepowtarzalny program, dzięki któremu dziecko pochłania wiedzę w szybkim tempie uczestnicząc w różnych zabawach i grach logicznych.
Program jest realizowany w sposób jaki dzieci lubią najbardziej, czyli poprzez przeniesienie się do świata bajek, magii, ogromnych twierdz zamkowych, w których panują królowie przeciwnych nacji, a wszystko to przebiega w miłej i przyjaznej atmosferze.
Oczywiście program szachowy Chess For Kids jest dużo bardziej rozbudowany dla szkół podstawowych, gdzie realizowane są tematy mające podłoże zarówno podstawowe jak i zaawansowane, które z powodu poziomu trudności nie są realizowane w przedszkolach. Program zajęć możliwy do wglądu na zajęciach pokazowych.
Jakie korzyści niesie za sobą ukończenie programu szkoleniowego Chess For Kids przez przedszkolaka?
Szachista po ukończeniu programu powinien posiąść umiejętności:
- Prawidłowego poruszania się figurami szachowymi,
- Prawidłowego rozgrywania partii z zegarem szachowym,
- Opanowania pojęć: szach, szach – mat czy pat,
- Stosowania zagrań szachowych np. roszada, promocja pionka,
- Obsługi zegara szachowego,
- Stosowania motywów szachowych np. podwójne uderzenie, szach z odsłony, związanie figur, podwójny szach i inne,
- Rozwiązywania prostych zadań szachowych np. szach – mat w jednym posunięciu,
- Zakończenia partii za pomocą: hetmana i wieży, dwóch wież, króla i hetmana,
- Rozwiązywania prostych zadań na liczbach,
- Wartościowania figur oraz umiejętności określenia pozycji swojej i przeciwnika na szachownicy,
Po przejściu takiego kursu dziecko przejawia pozytywne cechy, tj.:
- Dążenie do celu,
- Stosuję zasadę „fair play” w grze jak i w życiu,
- Przejawia szacunek do przeciwnika,
- Potrafi pogodzić się z możliwością przegranej,
- Potrafi podejmować trudne decyzje, za które jest odpowiedzialny,
- Wystawia cierpliwość i opanowanie na próbę,
- Poprawia swoją postawę i zachowanie.
Jakie korzyści niesie za sobą ukończenie programu szkoleniowego „Chess For Kids” przez ucznia szkoły podstawowej?
Szachista po ukończeniu programu powinien posiąść umiejętności:
- Prawidłowego poruszania się figurami szachowymi,
- Prawidłowego rozgrywania partii z zegarem szachowym,
- Opanowania pojęć: szach, szach – mat czy pat,
- Stosowania zagrań szachowych np. roszada, promocja pionka, bicie w przelocie,
- Obsługi zegara szachowego,
- Stosowania motywów szachowych np. podwójne uderzenie, szach z odsłony, związanie figur, podwójny szach, poświecenie figury dla dobra pozycji, „widełki”, rożen,
- Rozwiązywanie średnio – zaawansowanych zagadek szachowych z uwzględnieniem szacha – mata w jednym ruchu jak i w dwóch ruchach,
- Zakończenia partii za pomocą: hetmana i wieży, dwóch wież, króla i hetmana, a także króla i wieży.
- Profesjonalnego zapisu partii – notacja szachowa,
- Analizowania własnych błędów popełnionych podczas rozgrywki,
- Oszacowanie pozycji oraz przewagi widniejącej na szachownicy,
- Mat szewski – jak go stosować ale i jak się przed nim bronić,
- Zaznajomienie się z debiutami szachowymi np. partia włoska, debiut czterech skoczków, partia hiszpańska i wiele innych,
- Zapoznanie się z pojęciem obrony, gambitu oraz motywami taktycznymi,
- Rozsądnego rozdysponowania sił na szachownicy,
- Umiejętne rozgrywanie „końcówek” pionkowych, reguła kwadratu, zasada opozycji
- Przestrzegania zasad turniejowych.
- I wiele innych.
Po przejściu takiego kursu uczeń przejawia pozytywne cechy, tj.:
- Dążenie do celu,
- Stosuję zasadę „fair play” w grze jak i w życiu,
- Przejawia szacunek do przeciwnika,
- Potrafi pogodzić się z możliwością przegranej,
- Potrafi podejmować trudne decyzje, za które jest odpowiedzialny,
- Wystawia cierpliwość i opanowanie na próbę,
- Poprawia swoją postawę i zachowanie.