Program zajęć

Program zajęć Chess For Kids dla placówek przedszkolnych i szkolnych został opracowany bazując na wieloletniej pracy z dziećmi, doświadczeniu oraz podejściu merytoryczno – dydaktycznym. To niepowtarzalny program, dzięki któremu dziecko pochłania wiedzę w szybkim tempie uczestnicząc w różnych zabawach i grach logicznych.

Program jest realizowany w sposób jaki dzieci lubią najbardziej, czyli poprzez przeniesienie się do świata bajek, magii, ogromnych twierdz zamkowych, w których panują królowie przeciwnych nacji, a wszystko to przebiega w miłej i przyjaznej atmosferze.

Oczywiście program szachowy Chess For Kids jest dużo bardziej rozbudowany dla szkół podstawowych, gdzie realizowane są tematy mające podłoże zarówno podstawowe jak i zaawansowane, które z powodu poziomu trudności nie są realizowane w przedszkolach. Program zajęć możliwy do wglądu na zajęciach pokazowych.

Jakie korzyści niesie za sobą ukończenie programu szkoleniowego Chess For Kids przez przedszkolaka?

Szachista po ukończeniu programu powinien posiąść umiejętności:

  • Prawidłowego poruszania się figurami szachowymi,
  • Prawidłowego rozgrywania partii z zegarem szachowym,
  • Opanowania pojęć: szach, szach – mat czy pat,
  • Stosowania zagrań szachowych np. roszada, promocja pionka,
  • Obsługi zegara szachowego,
  • Stosowania motywów szachowych np. podwójne uderzenie, szach z odsłony, związanie figur, podwójny szach i inne,
  • Rozwiązywania prostych zadań szachowych np. szach – mat w jednym posunięciu,
  • Zakończenia partii za pomocą: hetmana i wieży, dwóch wież, króla i hetmana,
  • Rozwiązywania prostych zadań na liczbach,
  • Wartościowania figur oraz umiejętności określenia pozycji swojej i przeciwnika na szachownicy,

Po przejściu takiego kursu dziecko przejawia pozytywne cechy, tj.:

  • Dążenie do celu,
  • Stosuję zasadę „fair play” w grze jak i w życiu,
  • Przejawia szacunek do przeciwnika,
  • Potrafi pogodzić się z możliwością przegranej,
  • Potrafi podejmować trudne decyzje, za które jest odpowiedzialny,
  • Wystawia cierpliwość i opanowanie na próbę,
  • Poprawia swoją postawę i zachowanie.

Jakie korzyści niesie za sobą ukończenie programu szkoleniowego „Chess For Kids” przez ucznia szkoły podstawowej?

Szachista po ukończeniu programu powinien posiąść umiejętności:

  • Prawidłowego poruszania się figurami szachowymi,
  • Prawidłowego rozgrywania partii z zegarem szachowym,
  • Opanowania pojęć: szach, szach – mat czy pat,
  • Stosowania zagrań szachowych np. roszada, promocja pionka, bicie w przelocie,
  • Obsługi zegara szachowego,
  • Stosowania motywów szachowych np. podwójne uderzenie, szach z odsłony, związanie figur, podwójny szach, poświecenie figury dla dobra pozycji, „widełki”, rożen,
  • Rozwiązywanie średnio – zaawansowanych zagadek szachowych z uwzględnieniem szacha – mata w jednym ruchu jak i w dwóch ruchach,
  • Zakończenia partii za pomocą: hetmana i wieży, dwóch wież, króla i hetmana, a także króla i wieży.
  • Profesjonalnego zapisu partii – notacja szachowa,
  • Analizowania własnych błędów popełnionych podczas rozgrywki,
  • Oszacowanie pozycji oraz przewagi widniejącej na szachownicy,
  • Mat szewski – jak go stosować ale i jak się przed nim bronić,
  • Zaznajomienie się z debiutami szachowymi np. partia włoska, debiut czterech skoczków, partia hiszpańska i wiele innych,
  • Zapoznanie się z pojęciem obrony, gambitu oraz motywami taktycznymi,
  • Rozsądnego rozdysponowania sił na szachownicy,
  • Umiejętne rozgrywanie „końcówek” pionkowych, reguła kwadratu, zasada opozycji
  • Przestrzegania zasad turniejowych.
  • I wiele innych.

Po przejściu takiego kursu uczeń przejawia pozytywne cechy, tj.:

  • Dążenie do celu,
  • Stosuję zasadę „fair play” w grze jak i w życiu,
  • Przejawia szacunek do przeciwnika,
  • Potrafi pogodzić się z możliwością przegranej,
  • Potrafi podejmować trudne decyzje, za które jest odpowiedzialny,
  • Wystawia cierpliwość i opanowanie na próbę,
  • Poprawia swoją postawę i zachowanie.